Sniglar är nekrofiler

Cykelturen hem från jobbet med Sebbe gav mycket skratt. Det blev bland annat wet-tshirt av regnet(då var jag inte glad över min vita jobbartröja). Vi kom även fram till att sniglar är nekrofiler. Jag hatar sniglar! Dom kryper fram när det regnar och det är då man vill cykla fort hem för att inte bli helt genomsur. Så lägger de sig i stora högar runt de döda sniglarna så man blir tvungen att köra slalom på vägen för att inte få snigel-slem skvättande på fötterna och benen. Som sagt, jag hatar sniglar!

Små panik på morgonen i cafeterian, eftersom ingen hade kommit och öppnat den innan 11.(och den öppnar halv10-10). Men fick mycket hjälp så det fanns knappt något för mig att göra.

Nu ska jag duscha av mig den illaluktande fritösfettlukten och sedan packa väskan inför imorgon :) Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0