Grådakvarna och SKIT

Allas älskade ämne Etik&livsfrågor drog denna dag iväg till Konstmuseet. Efter besöket kom jag fram till att lätförtjänta pengar det får man genom att vara konstnär. Smygfota grannarna och sätta upp bilderna på en vägg, hänga en sten i taket med en fjäder så den studsar i samma takt som din vilopuls, sätta glas runt stenar, ha en gps på sig i 2 år och gör en film utav den.. Simpelt men du blir rik!

Kände mig vuxen idag, alla fall till en början. Med Tessan med mig begav vi oss till banken för att fixa med våra kontokort. Kassörskan fick mig att känna mig som en av de trögare personerna. Men kunden i kassan intill vände på det hela när kassa-killen frågade henne om "tilltalsnamn". Hon stog där som ett frågetecken och förstod verkligen ingenting xD

Träffade på den otrevligaste biblotikarien i hela mitt liv idag. Det är något speciellt med biblotikarier alltså, speciellt kvinnor. Kommer fram till kassan och frågar snällt om hjälp om vart vi kan hitta böcker om kostlära. Med en bitch-blick svarade hon, med bitch-röst med till råga på allt(!), att vi skulle ta reda på det själva. Det är ju hennes jobb att hjälpa oss!
Efter mycket om och men fick vi tillslut hjälp av en snäll farbror till biblotikarie. Han var desto trevligare och gav mig tillochmed böckerna i handen. Dagens ros till dig! Dagens ris till bitch-biblotikarien!

Farmor bor hos oss nu förresten. Trevligt, har inte träffat henne på flera år :)
Imorgon blir det bowling med Chrills och folket. På lördag är det kanelbullens dag så det blir avfärd till Krokek för att baka lite bullar. Sen på eftermiddagen kommer min saknade Deniz hit :) Vad vore jag utan dig? <3

.. Och jag står fast vid det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0